יום הזכרון לחללי מערכות ישראל וקורבנות פעולות איבה וטרור יחול השנה ביום  רביעי ב' באייר תשפ"א 14 באפריל 2021, אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ייפתחו בשעה 20:00 בערב. בליל יום הזכרון תתקיים צפירה בת דקה אחת בשעה שמונה בערב (20:00) בכל רחבי הארץ, צפירת זכרון זאת מתחילה את אירועי יום הזיכרון. ביום שלמחרת בשעה 11:00 לפני הצהריים נשמעת עוד צפירת דומייה אחת בת שתי דקות. 
 
בליל יום הזיכרון לאחר הצפירת זיכרון הראשונה יערך האירוע המרכזי ברחבת הכותל בהשתתפות נשיא מדינת ישראל הרמטכ"ל ובתי משפחות השכולות. בטקס זה ידליקו אבוקה לזכר הנופלים.
עוד באותו ערב מתקיימים עוד טקסים שאחד מהם בבינייני האומה בירושלים שנערך ע"י אירגון נופלים בהשתתפות משרד הביטחון. ושרים בכיכר (כיכר רבין) בתל אביב בהשתתפות אומנים מישראל.
 
ביום שלמחרת בשעה 11 תשמע הצפירה השניה שפותחת את טקסי הזיכרון בכל בבתי העלמין הצבאיים בארץ. שהמרכזית נערכת בחלקה הצבאית שבהר הרצל. 
טקס אזכרה ממלכתי לחללי פעולות האיבה יערך בשעה 13:00 בהר הרצל באנדרטת חללי פעולות האיבה.
 
 עם התקרב יום הזכרון עולות וצפות הזכרונות על אותם חללים וקורבנות שניספו במלחמות ישראל ובפיגועי הטרור שפקדו את מדינת ישראל מאז היוסדה…
 
אין משפחה במדינת ישראל שלא חוותה אובדן של קרוב באחד ממלחמות או בפיגועי הטרור שפקדו את מדינת ישראל. האובדן והשכול הם קשים וגם עם השנים הקושי והזכרון לא משים.
 
מתנדבי ישראל – ילדים של החיים תומכת כל השנה בילדים ומשפחות שאחד מבני משפחתם נהרג בפיגועי הטרור, והם נותרו בחיים ומתקשים להתמודד עם האובדן.
 
לקראת יום הזכרון יוצאת מתנדבי ישראל – ילדים של החיים בפרויקט הדלקת נר זכרון לקורבנות נפגעי הטרור ופעולות האיבה על ידי תמיכה וסיוע לילדים והמשפחות. בתרומה לילדים אלו אנו מדליקים נר לקורבנות, בואו יחד ונדליק נר זכרון …
 
הנהלת מתנדבי ישראל- ילדים של החיים, העובדים והמתנדבים בכל רחבי הארץ מתייחדים עם המשפחות השכולות ומשתתפים בצערם…